lørdag den 3. september 2011

Åben have - en god oplevelse

Den sidste weekend i august havde jeg meldt min have til "åbne haver" i Haveselskabet. Jeg synes, at det er sådan en god idé, at man ser hinandens haver. Der er altid noget at lade sig inspirere af og nyt at lære. Jeg har ikke prøvet det før, men jeg tænkte, der i foråret, at det nok var rart at have i baghovedet sommeren igennem, at nogen helt fremmede skulle komme og kigge på min have engang langt ude i fremtiden......sidst på sommeren. Det var det også, men for søren, hvor blev det hurtigt sidst på sommeren, og pludselig skulle jeg og haven være klar ! Det var godt, at jeg havde brugt 10 minutter om dagen, for haven var jo faktisk så klar, som jeg synes den skulle være, i hvert fald næsten, og det var jeg også. Det blev en rigtig god weekend, med omkring 100 besøgende, inklusiv naboer og tidligere beboere af huset..... og masser af havesnak, ikke mindst takket være lokal avisen, som henvendte sig et par dage før og bragte denne artikel om min have.
Lidt anderledes med en åben byhave, så Viborg StiftsFolkeblad var på pletten

Tak for besøgene, hvis nogen af jer skulle læse med. Jeg kunne fornemme, at indtil flere gik herfra med nye ideer og have-energi, og det gør mig glad. Det eneste jeg ærgrer mig en smule over er, at jeg ikke fik samlet lidt invitationer sammen, fra dem som fortalte, at de også har skønne haver her i Viborg. Måske flere vil melde deres have til åbne haver næste år? Den behøver ikke at være hverken stor eller perfekt, det har jeg da hermed bevist.

Ingen kommentarer: